Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under juni 2011

Av brofallensnyttonott - 27 juni 2011 14:00

En ny port har vi i alla fall hunnit kapa upp till midsommar.

Taket är klart snart hoppas jag... det är typ 5 pannor som saknas   

 

Midsommar blev en kall men mysig midsommar. Lite bilder från vår fest kommer här   

 

                                                           

 

 

Av brofallensnyttonott - 17 juni 2011 14:47

Sitter i godan ro och pratar med en arbetskollega i tfn.

Plötsligt rasslar det som sjutton i persiennerna på altanen. Jag ropar till katterna att hoppa ner.... det är tyst en stund och sen börjar det igen.

Det låter som att det är fler därute... aha kanske det är Niclas som kommit hem med något stort han satt på altanen.

Fortfarande med kollegans röst i luren reser jag mig upp för att titta vad som står på.........     jag skriker rakt ut när jag kommit till dörröppningen.

 

Därute på bordet sitter en stor skata med 3 katter hoppandes runt sig!!!!

Samarbete,möte tisdag.... rösten i luren maler vidare........   MEN FÖR FN! HÖR DU INTE.... JAG HAR EN STOR SKATA PÅ ALTANEN SOM KATTERNA VILL KALASA PÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!  Det blir tyst några sekunder och sen hörs ett svagt   Jahaaaa..... vi kanske ska sluta då....

 

Jag slänger luren i soffan och skatan blir rädd när jag kommer närmare och hoppar upp i ett fönster. Jag vrålar allt vad jag kan till 3 exalterade lejon som bara vill fånga bytet att försvinna samtidigt som jag stampar i golvet. TÄNK OM DEN BITER MIG!!!  Ja ut måste den ju.... jag smyger närmare samtidigt som jag föser en av katterna med foten åt sidan och väser med den elakaste röst jag kan åstakomma.. FÖRSVINN!!   

 

Till slut kan jag få upp fönstret och med hjälp av en pelargon motar jag skatan mot öppningen..... skatan är helt slut och låter sig puttas.... sen tittar den ut, slänger en blick på mig...TACK... och sen lyfter den.

 

Jag bli glad över att den klarade sig från mina lejon som nu krympt till normal kattstorlek och sitter och tittar på mig som om jag just stulit deras mat. KOM SÅ GÅR VI IN SÅ SKA NI FÅ SKINKA säger jag hurtigt och vänder mig om.......... jag stelnar till och lyfter blicken .... sakta tittar jag ut över min altan.....  GODE VÄRLD SOM HÄR SER UT !!

 

Krukor ligger utspridda överallt blandat med blomjord och blad. Och skatan har skitit som en elefant av nån grönsvart geggamojja, på golvet, på fönstren,på fönsterbrädor...... jag suckar och drar en ramsa......

 

Efter en halv hushållsrulle och en halv flaska fönsterputs, en full dammsugarpåse är nu ordning återställd på min altan.

Katterna har fått sin skinka och jag ska nu brygga mig en kopp kaffe.

 

Skatan och jag är nog lika lyckliga över slutet på det här äventyret.

  Vem har sagt att det är tråkigt på landet ?!

 

  Maggan

Av brofallensnyttonott - 17 juni 2011 09:21

  Hej go vänner!


Det regnar. Skönt tycker växterna och jag för nu spolas dammet bort.

Taket blev lagt igår och nu är det lite brädbitar till sen så kan vi ta bort byggställningen.  


Ett väggskåp blev klart igår men jag väntar lite med bilder på det till närmare invigningen   men så nöjd är jag ! En väninna tittade förbi igårkväll och fick syn på det     var hennes reaktion. Det tar jag som godkänt.


Idag ska jag försöka göra lite nytta inomhus medan jag går och filosoferar om livet.   "Om vi lever ett gott liv, då är tiderna också goda. Så som vi är, så är tiderna"   .


Ha en skön dag!

  Maggan

Av brofallensnyttonott - 15 juni 2011 17:53

Hej goa vänner!

 

Man får mycket tid till att fundera när man är hemma några dagar.

 

"Du är orsaken och ditt liv är effekten". Jag har funderat mycket på det idag. Men för att mitt liv ska bli positivt oavsett vad som sker så måste jag ha en inre dialog med mig själv hela tiden... hela livet..

  Man har alltid ett val .... ett eget ansvar för vad du proppar din hjärna med. Jag har mina mindre roliga dagar som alla men när jag kommer på mig själv med att tänka negativt så sätter min inre dialog igång..... jag försöker alltid att hitta det positiva i minsta sak som oroar mitt inre.

 

Ibland går inte det och då släpper jag det. Det kanske låter för lätt men det är det naturligtvis inte. Jag får intala mig måånga ggr att det inte är värt att lägga energi på det och till slut så är det borta.

 

En del människor tror att det är ens läggning att vara positiv. Men faktum är att vi alla föds med en enda känsla och det är glädje. Den känslan behöver gödning... hela livet ut och det är väl där det fallererar..... men när man blir tillräckligt mogen måste man ta sitt eget ansvar för det egna livet.

 

Mitt liv blir kort & gott vad jag gör det till och det är en ständigt pågående process för att komma till stadiet då den enda känslan är glädje. Men om man så bara kan få ha den känslan ibland och korta stunder så är det värt varje sekund av ditt liv att jobba för.

 

Ja som ni förstår så ska bloggen inte bara innehålla Brofållens Nytt & Nött. Om jag kan inspirera åtminstone en person till att vilja förändra sitt inre till glädje så är jag nöjd.

 

  Många kramar Maggan

 

 

Av brofallensnyttonott - 13 juni 2011 20:14

Jag kommer att bli en suverän bloggare   en vacker dag. Just nu har jag lärt mig nåt nytt igen och därför är bloggen nästan tom.

  Men nu så mina vänner.... här ska det fyllas på med nytt material vad det lider.

 

Bygget går sakta framåt och snart är teglet på taket lagt. Vi tackar Niclas & jag för hjälpen med att få upp 7 ton tegel på taket. Förstår om ni hade ont dagen efter. Men nu börjar det likna nåt   

 

      

 

      

 

  

 

Lite gos med kissar och lite avslappning emellanåt så att man orkar.

 

      

 

Carpe Diem så länge / Maggan   

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards