Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under juli 2011

Av brofallensnyttonott - 25 juli 2011 13:09

Hej go vänner!!


Min man & jag har varit på en långweekend och pausat från allt jobb. Vi har träffat jättemånga trevliga människor och sett såå mycket vackert !  


Jag bjuder på några, av flera hundra tagna,bilder och ser om ni kan gissa var vi har varit.   


Tack till alla som har delat med sig av sitt liv & erfarenheter. Tack för alla tips och all inspiration.  


När vår lilla butik är färdig så är ni välkomna att titta in på en kopp kaffe.   


Varma kramar från Maggan & Niclas   


                                   

Av brofallensnyttonott - 16 juli 2011 19:49

nästan alltid.    Men nån gång då och då har jag glömt.. jag är ju bara människa.


Men idag när min vän kramade om mig, pussade mig på kinden och sa allvarligt

- Lova mig att du gör det, du behöver det........ då lovade jag och höll det.


Med gråten i halsen körde jag hem . Gråtfärdig för att någon VERKLIGEN bryr sig om och är rädd om sin kompis. Gråtfärdig för att jag helt enkelt är trött.


  Så nu sitter jag här med min kopp te


 

Kroppen har fått en peeling, benen är rakade, tånaglarna nymålade och hela jag är insmord i Shea smör!!!    Jag är fortfarande trött.... men på ett skönt och behagligt sätt.

Funderar på hur korkad man är som inte tar vara på sig lite oftare. Varför man alltid måste räcka till på alla håll & kanter. Om jag inte respekterar min kropps önskan om lugn och ro.... vem ska då göra det?? Vännen som läser av mig och ser hur trött jag är???  Det är ju inte klokt så korkad man är. Det är bara jag som har ansvar för att mitt fysiska och psykiska tillstånd ska må bra, så är det ju bara.


Så jag lovar mig själv här och nu att jag ska börja lyssna bättre på mina egna signaler. Världen klarar sig utan mig en stund och jag är faktiskt värd lite egen tid.  

Såg att min underbara man plockat in en blomma till mig när jag kokade mitt te. Det är kärlek för han tycker att jag rensar trädgården på alla fina blommor genom att plocka in dom.


Ni kommer ihåg att jag var på brunch häromdagen hos en god vän. Jag kan lova att det var mysigt....


   


Kakan var helt underbar!! Rena fröjden att äta..... vi döpte den till:

"Himlen kan vänta". Och det bästa  mina vänner är att om man frågar min vän så kan hon baka en sån på beställning. Hon är min lilla "mini Leila" och den som ser till att bilringen runt midjan aldrig försvinner hahaha....


Nu så mina vänner ska jag prata lite med min älskade dotter och sen fortsätta att ta vara på mig själv !!


Carpe Diem / Maggan  

 

 

Av brofallensnyttonott - 8 juli 2011 15:29

Hej go vänner !


Niclas & min lillebror har slitit hårt under veckan och resultaten är synliga.


                  


Hjälpreda är alltid bra att ha och Lucas har dragit sitt strå till stacken.


  


Men ibland tröttnar man ju och då har vi lekpersonal på gården   


  


Mormors ögonsten har växt och blivit stora damen. Jag kan sitta och titta hur länge som helst på henne.... Kärlek   


    


Det blommar överallt och min Gotlandsros är såå vacker.....


  



Vad gör ni go vänner? Hoppas att er semester är skön & fylld med lata dagar. Ni glömmer väl inte att ett léende smittar... i så fall får jag påminna er....


  


Det var allt för den här gången.


Lev väl och idag!!


Maggan   

Av brofallensnyttonott - 1 juli 2011 14:08

Hej govänner!!

 

Idag har vi en halvmulen dag och massor blir gjort   

Fönster och dörrar börjar komma på plats.

 

    

 

  Kunde inte låta bli att drömma lite också.....

 

  

 

Äntligen är gungstolen färdig!! Den broderade mattan jag köpte till var lite i bredaste laget så jag använder den till nåt annat. Behöver nu en dyna som passar. Några förslag ??

 

  

 

Den nya rosen eller en av dom nya rättare sagt, doftar underbart.. och vilken färg sen!!!! Dimlila    Här börjar den bli utslagen..

 

  

 

Och så här ser den ut fullt utslagen.... fyllig och härlig !!

 

  

 

Lite allvar också. Ordet OM skapar direkt en känsla av tvivel. Om jag hade, om jag gjort, om det blir så.....   RADERA RADERA bort ordet om från ditt ordföråd!! Byt ut det mot tex När. Varje gång du börjar en mening med OM... stanna upp och börja om med ett annat ord. Träning ger färdighet mina kära vänner. GE INTE UPP!!

 

Carpe Diem / Maggan   

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards