Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under augusti 2011

Av brofallensnyttonott - 30 augusti 2011 07:33

lägg dom i hjärtats innersta och ta fram dom mindre roliga dagar.


Livet är ibland lite väl hektiskt och då behövs något som värmer in i själen, något som får en att le och tänka: Den finns där   romantiken, omtanken och kärleken vi har till varandra.


Jag fick ett så bra avslut av Herr N i lördags när jag efter en låång arbetsdag kom hem. Det är kärlek & omtanke mina vänner och ligger som bomull runt hjärtat.


      


Tänk på det govänner....  att brygga en kopp kaffe med en smörgås till tv:n på kvällen och sitta tillsammans.... det värmer...   


Idag ska jag jobba vidare på vårt kontor så att jag får det färdigt...  planera lite inför mässan i helgen


Så ge lite omtanke tills vi hörs igen, du får dubbelt tillbaka   


Maggan  

Av brofallensnyttonott - 24 augusti 2011 12:38

Hej govänner!!


  Tänkte värma upp er nu när hösten är i antågan.

Brofållens Nytt & Nött lottar för september månad ut en ljuvlig väckarklocka från Green Gate.


Det du behöver göra är: Dela länken till bloggen och lägg in en kommentar här om att du delat och är med och tävlar. Glöm inte din mailadress!!


Vinnaren meddelas sen via mail den sista september.

  Lycka till!   / Maggan  


 

Av brofallensnyttonott - 22 augusti 2011 19:32

Det ser bättre ut på väggen   och det är ju faktiskt mitt lilla smultronställe här på jorden.


      


Mycket äpplen blir det i år också   Här ska göras marmelad i stora lass.


Hej igen !  



Av brofallensnyttonott - 22 augusti 2011 13:26

Hej govänner!!


Jag har målat färdigt skylten som ska sitta på uteväggen   men jag vet inte vad jag tycker om den. Lantliga änglar......   viisst.... men nu är det så att den ska hänga där och därmed basta. Vågar inte tala om hur många timmar jag slitit med den men det är ett antal    och TADA så här ser den ut!


   


Jag tycker att jag är och petar överallt och inget blir gjort.... men det blir det ju fast det inte syns.... än.

Snart har jag semester och jag längtar verkligen efter att få vara ledig ett par veckor.


Nu ska jag ut och gå en sväng och sen ska rosorna i jorden. Prismärka och packa ner saker så det inte ligger huller om buller.....   det är mycket huller om buller nu och jag gillar inte det, ordningsmänniska som jag är. Men var sak har sin tid och så måste jag tänka annars blir jag tokig.   tokigare kanske.


Annars tycker jag att allt går precis i lagom fart och nu börjar ju dom roliga bitarna att närma sig.

Ska vara duktig & fota när jag har semester och tills vi hörs igen säger jag: Lev väl & Lev nu !!


  Maggan 

Av brofallensnyttonott - 11 augusti 2011 17:15

Stackars fjärilar   men dom får klara sig utan nytt hus i år. Men jag lovar att 2 fina nya hus ska finnas till våren. 

  

  

Den här damen köpte jag på Home No 1 och hon har skrämt mig flera ggr i mörkret härhemma . Hon är förpassad till skamvrån några månader framåt   


  

  

Just nu sitter jag i soffan med mängder av papper från skattemyndigheten. Jodå jag har varit duktig & läst på men det poppar ju upp nya frågor hela tiden .....   tur det finns förstående och tålamodiga tjejer som tar sig tid att förklara allt.

Tro det eller ej men jag har även hunnit vara huslig i dag. Plommonmarmelad med vanilj & en skvätt rom ( tullade i herr N:s förråd) och det luktar fantastiskt gott i vårt lilla hus.

 Tack mammas gumma för plommonen !!


  

En sväng till Öhrs café och växthuset bredvid resulterade i två nya rosor..mmm... det börjar bli några stycken nu.   Men rosor är ju såå fint.


   Och den doftar underbart!!


Jaha folket... är det slut på semestern nu?? Själv har jag inte haft min ännu men snart så.... ska bli såå skönt. Jag ska bara vara hemma och vila, fika med väninnor och läsa skattepapper   gick ni på det.... 

Här blir bara lättläst kan jag lova.

Ha det så gott tills nästa gång och glöm inte att riktig vänlighet lönar sig... man får dubbelt tillbaka.

Carpe Diem / Maggan        

Av brofallensnyttonott - 5 augusti 2011 13:33

Men det gör mig ingenting..... det är det värt... 


    

Hjärtat vill sprängas av alla känslor för detta underverk.... och hon får mig att le konstant.

Ville bara få säga det    

Kram Maggan  

Av brofallensnyttonott - 1 augusti 2011 17:56

och påstridig ibland.... jag fick mina kryss i dörrarna och SE så fina dom blev !! 


  

Idag har dom börjat jämna till vägen också och titta vilken förändring !!! Rena rama E4:an mot tidigare  


      

Det är målning och finliret som är prio nu, på utsidan alltså. Som tiden rusar på så vill vi bli klara innan det blir för kallt att måla ute.


 Självklart pysslar jag under tiden och har några godingar klara redan. Ibland så har jag sån lust att visa lite...... men jag ska vänta med det till det närmar sig.


Idag har det varit en underbar dag med sol i stora lass. Eftersom jag numera ska ta hand om mig själv lite bättre så har jag suttit i solstolen en bra stund med en kopp kaffe & en tidning. Blundat och lyssnat på prasslet från löven som rasslat i den härliga vinden som varit.......   jag behöver inte mer.... jag är lycklig.....


Ha det så bra till nästa gång vi hörs. Ha en vänligt sinne och ett léende tillhands hela tiden så ska du få se vad enkelt allt blir.


Carpe Diem / Maggan  


   

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards