Brofållens Nytt & Nött

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Nu är vi mer eller mindre färdiga i butiken.....

Av brofallensnyttonott - 21 november 2011 15:27

Hej govänner!!


Kan inte riktigt förstå att vi är färdiga. Står och blickar ut över butiken och är helt förundrad över vad vi hunnit med.   Jag frågar Herr C gånggång: Ser det verkligen ut som en butik??? En riktig??? Jamen... är det inte för hemtrevlig då ????? Och min käre make lägger armen om mina axlar och säger: Det har du gjort bra gumman    VI säger jag då och lutar mig mot honom.......... men det var inte sentimentala vi skulle bli eller hur   


Hänget till provrummet syddes idag på fm...... jag är ingen sömmerska kan tilläggas.... men det hänger där


 


Prickigt, randigt & rosigt kan väl ingen ha missat att jag är svag för.....


       


Nästa år kommer så mycket mer av mina egna alster..... bygget har tagit all vår tid i år.......


     


Jag tror att det kommer att bli en fin liten butik så småningom..... alla är vi ju barn i början.


 


Nu hinner jag nog inte blogga så mycket mer under veckan.....   Men ni är såå Välkomna att titta in i helgen så bjuder vi på en kopp kaffe & pratstund. Det är öppet mellan 12-17 på lördag o söndag.


 


Kram till er alla !! /   Maggan



 
 
Ingen bild

mona

21 november 2011 16:59

Så mysigt det ser ut, ska bli spännande att komma till helgen

brofallensnyttonott

21 november 2011 17:34

:) Ska bli så roligt att träffa dig. Ja jag är ju en mysmajja så det blir ju därefter hihi

 
Ingen bild

manne

21 november 2011 17:51

Spännande!Ser jätte fint ut!Vilket jobb ni gjort!Kommer ut en helg.

brofallensnyttonott

21 november 2011 18:12

Du är välkommen gumman !! :)

 
Ingen bild

Jannica

22 november 2011 11:24

Helt fantastiskt vad fint ni har gjort! *Stor lycka till kram*! :)

brofallensnyttonott

22 november 2011 22:51

Tack!! Du har ju körkort nu.. lasta in ett gäng och kom hit. Sovplats ordnar vi . Kram och hälsa de andra.

 
Ingen bild

Liinda

22 november 2011 12:56

Åh jag som va hemme i helgen.. attans att jag inte hade en tanke på att kolla in hos dig då! KUl att du är färdig men tanke på att sis vi träffades så hade du precis börjat tänka på namn! Tiden går fort. Lycka till!! Stor Kram

brofallensnyttonott

22 november 2011 22:49

Ja du gumman.. tiden rusar iväg. Men du får komma in nästa gång du är hemma, bara slå en signal. Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av brofallensnyttonott - 17 december 2013 13:08


Hej goa ni!   Jag har helt snöat in på Alterhedens glögg.... såå goda Kommer i en trälåda och där ligger också kolamix att göra enkelt. Perfekt att ge bort istället för en blomma. Ja jag dricker Blossa annars ....inte nu längre      Ön...

Av brofallensnyttonott - 26 november 2013 17:44


Hej kära vänner!   Jag har blivit sjuk och måste nu vara på sjukhuset till och från vilket innebär kaos i våra öppettider. För säkrast info ringer ni på 0730366996, eller går in på vår fb sida.   Denna vecka har vi öppet onsdag 13-18 samt s...

Av brofallensnyttonott - 5 november 2013 13:51


  Hej på er allihop!   Lördag är det stängt på Brofålen då min lillebror fyller jämna år. Observera att vi ändrat öppettiderna på vardagarna från 11 till 13 istället.       Några platser kvar till julmyset, var ute i god tid .     ...

Av brofallensnyttonott - 11 oktober 2013 16:24


öppnar vi 2 timmar senare på vardagarna.    

Av brofallensnyttonott - 8 oktober 2013 17:47

Hej alla godingar!   Det är så frustrerande att gå och vänta på varor, och dom är inte så duktiga på att hålla leveransdatumen. Men en av mina absoluta favoriter har kommit.... en ljuslykta i form av en kristall krona. Den är så underbar och må...

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards