Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under december 2011

Av brofallensnyttonott - 14 december 2011 09:41

Hej govänner!


Det åskade visst inatt   men jag har sovit som en stock.


Det finns några kvar av flaskorna och igår kväll beställde jag hem nya... tror dom kommer innan jul.

 


Nästa vecka har vi extra öppet på tisdag mellan 15-19 och fredag 12-16.

Nu ska jag förbereda lite kaffe...  för det vill ni väl ha..... vi syns om en stund.


  Maggan


Av brofallensnyttonott - 13 december 2011 10:49

Hej på er !!


Karla Tunic är väldigt generös i modellen. Jag är en 40:a och har small i den. Nu finns det bara en kvar i small och det är den dimrosa. För tjejer 42 och uppåt har jag i alla färger. Den är gudomligt skön och så fin i detaljerna!!

Jag har öppet på onsdag 13-19 för er som kan annars lö-sö 12-17.

 


Till nyår rekommenderar jag Emma klänningen.... såå snygg och i den har jag en L själv.

 


  Jag har lite separationsångest för skåpen som Niclas bär ut ikväll..... dom är så fina och ägarna till dom kommer att njuta.... ja jag fäster mig vid mina arbeten... kommer alltid att göra det. Kärlek till skapandet kanske??

Bilder & mått kommer under veckan.


  Ha en skön Luciadag.      Maggan



Av brofallensnyttonott - 12 december 2011 11:58

Hej govänner!


Tack för att ni gör mitt arbete såå roligt.... så mycket skratt och positiva människor.... hmm...    jaa det är ju en person förstås.....   Mr HiTech.. gillar bara hypermodernt, alltså i helt fel butik kan man säga..


  

och jag med min omoderna kamera hann fånga honom på suddig bild.........   Jag gillar honom... för det första så måste han älska sin söta fru nåt enormt eftersom han stått ut i butiken 2 ggr redan och sen har han en stor portion humor. Om vi inte ses innan så önskar jag er en riktigt God Jul !


Två som också förgyllt helgen med kärlek, drömmar och framtidsplaner....   Hoppas ni får många roliga minnen vid ert nya möblemang.


  


Ja inte är det tråkigt att bo på landet.   


Carpe Diem /   Maggan

Av brofallensnyttonott - 8 december 2011 07:59

För information om öppettider kan ni ringa 0730366996

Övriga frågor besvaras på mail.  brofallensnyttonott@telia.com

Av brofallensnyttonott - 5 december 2011 13:48

Jag tar fram sånt som jag gillar.... här samsas tovade tomtar med fattigmanssilver och lavendelhjärtan


     


En jul utan zink är inte tänkbart....


 


Min absoluta favorit i år är enkel och gjord av mig..... men jag tycker om den   


 


Någon kommer att bli glad på julafton.....   inte många par kvar nu......


 


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sen blir det att göra vantar...     Maggan.

Av brofallensnyttonott - 5 december 2011 09:24

Hej Govänner !


  Vilken dag att vakna till !! Utanför mitt sovrumsfönster står ett stort sviskonträd som nu på morgonen är täckt med snö.... jag har nog legat en halv timme extra och bara njutit av den utsikten.


Helt plötsligt så har det blöta grå jord och stenlanskapet förvandlats och blivit ljust, vitt och glansigt. Vår lilla röda stuga ligger inbäddad så vackert i det vita.

Jag har varit ute och fotat så klart..... Vilken friskhet och vilket ljus !!   Mitt hjärta är lyckligt. Jag tar ett djupt andetag och njuter och helt plötsligt så tänker jag på mandel & hyacint.   Jag tror jag ska baka idag !!


Oj jag höll nästan på glömma..... Tack alla goa människor som var in till vår butik i helgen och tack för att möblerna får stå kvar till nästa helg..... fick nästan skrämselhicka över tanken på en "tom" butik.


Varma kramar från ett snöinbakat Brofållen !      Maggan


       

Av brofallensnyttonott - 4 december 2011 09:47

  Kalasväder idag juh... om man jämför gårdagen. Stugan blev full med folk som ville in & mysa och värma sig med lite kaffe..... mycket skratt  och prat blev det.


Jag har beställt Presentkort på begäran och dom kommer under veckan. Men nu så ska jag ut och tända upp så vi kan  ha det skönt idag med.


                          VÄLKOMNA IN !!     Maggan & Niclas

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards