Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under april 2012

Av brofallensnyttonott - 29 april 2012 09:52

Hej   

I morgon får vi långväga besök och håller då butiken lite extra öppet. Mellan 11-15 är dörren öppen.

Hjärtligt Välkomna in!!


 

Av brofallensnyttonott - 25 april 2012 16:26

Hej go vänner!


Mulen och regnig dag idag.   Tur att jag har Magda som piggar upp.

Magda är en tjej med randiga strumpor som får mig att tänka på Pippi Långstrump. Magda är så där lite lantligt småmullig som en bakmamma ska vara. Hon är även en färgklick där hon spatserar på Brofållen. 


Det är dags att presentera hönan MAGDA ! Precis som dom prickiga hästarna får hon folk att le och sannerligen den som bär henne runt halsen.   Here she comes !


         


Ha en goo dag mina vänner !!


  Maggan

Av brofallensnyttonott - 20 april 2012 12:03

Hej govänner!


I morgon har vi öppet som vanligt och till min hjälp har jag en riktig goding    .

Det har kommit in flera underbara nyheter.... Klicka på bilderna så blir dom större. Trasmattan är   ljuvlig


            


Äntligen har dom underbara fake cakes:en anlänt! Tack Christa på Angel & Roses för dom.  


             


  Jag är en usel fotograf..... prinsess bakelserna finns i grönt, rosa och vitt.


Nu sänker jag priset ordentligt på massor av halsband och armband för att få plats med lite nyheter. Passa på att fynda. Det är först till kvarn som gäller..... 


       


Hjärtligt Välkomna in på Brofållens Nytt & Nött !  


 

Av brofallensnyttonott - 18 april 2012 10:32

  fast det går långsamt.


Jag mår hyfsat bra idag. Värken har lagt sig lite och jag känner mig inte helt utslagen.    För en duracell höna som jag,  kommer det att bli en läroperiod i att ta det lugnt och det som jag har svårast med.... be om hjälp. Jag har alltid varit sån... ni vet.... KAN själv. Nu är jag lite äldre och klokare och tillåter mig det IBLAND.


I måndags när jag kom hem från sjukhuset så stod det ett torn med varor utanför butiken.... såklart    just när jag inget orkar. Men min älskade make Herr C packade upp så jag kunde ta lite foton i går.


Underbara vita mamelucker från Sagen.... det blir ett par omedelbums till mig   


 


STOOORA härliga medicin burkar i vintage look..... dom är helt outstanding!! Där är det bara att låta fantasin flöda... en klar favorit


 


Bordet dom står på är också nya.


Det har kommit in lite quiltat, stora bonbonjärer, vinglas, sockerlåda i toppskick,silver och glas.   Det bästa vore om ni kommer in och ser själva. På lördag har jag öppet som vanligt  MEN jag kan behöva lite hjälp emellanåt med packning.   Men det löser vi.... eller hur...


Nu ska jag ta en dusch och det tar väl ett tag innan jag är klar.... lagom till lunch hahahaha


Kram till er idag mina goa vänner. Ha en riktigt skön dag!!


  Maggan





Av brofallensnyttonott - 11 april 2012 11:31

Hej go vänner!


Jag har lite info om våra öppettider nästa vecka. Tisdag den 17e och torsdag den 19:e har vi stängt.

Lördag den 21:a får ni hjälpa till lite med packning i påsar mm.... jag ska operera handleden nämligen. Men vi hjälps åt så blir det bra   


Emma Karlsson... denna underbara kvinna! Hon är professionell coach, peronlig utvecklare, kursledare, motivator, inspiratör och konstnär i en enda person.

Hennes underbara änglakvinnor finns nu i butiken och jag citerar:

Min tanke är att de ska vara en påminnelse i vardagen att Du duger exakt som Du är och att just Du är viktigast i Ditt liv. Möt dessa änglakvinnor med glimten i ögat. Här och nu....
 Bilderna är i A4 format och ram till dom hittar man i de flesta affärer.
 
Är dom inte ljuvliga så säg !!  
 
        
 
En annan ljuvlig dam som hälsar på är denna härliga skapelse
 
    
 
Jag gillar ju att fota runt i butiken trots att det inte alltid blir så bra.... men bara för att jag vill dela med mig av allt ljuvligt   
 
                        
 
Nu så ska jag strax bege mig till jobbet men glöm nu inte infon om nästa vecka och glöm inte anmäla er i tid till vår härliga resa den 20 maj. Den kommer att bli kanontrevlig!
 
Ha det nu så gott tills vi ses och Välkomna in i butiken!!
 
  Maggan
Av brofallensnyttonott - 2 april 2012 14:46

Minnet är bra men kort   här kommer öppettider för påskveckan.


Tisdag 15-19

Skärtorsdag  15-19

Långfredag  10-15

Påskafton  10-14

Påskdagen  10-14

Annandag påsk  STÄNGT


Önskar alla en trevlig påsk och kör försiktigt om ni ska ut och åka.


  Maggan


Av brofallensnyttonott - 2 april 2012 12:49

... kunde jag glömma att presentera dom här sötnosarna för er...   det finns alltid en plats i kvinnors hjärtan för dockor.


       


Eget godis i en alldeles ljuvlig burk att ge bort till någon du tycker om.


 


Ny Gunnel dress från härliga Love Forever


  


Godingar till kaffetåren   


  


Plus mycket mycket annat..... 


                 




 -ligt Välkomna in till butiken.


Nu en kaffetår i solen ( i lä i denna blåsten)


  Maggan





Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards