Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under maj 2012

Av brofallensnyttonott - 23 maj 2012 20:42

Hej go vänner!


Tiden bara rusar iväg och nu på söndag är det mors dag..... alla mammors egen dag. Ett smycke i silver kan väl vara en bra present...  det är hon värd lilla mor.


            fler finns i butiken.


Eller ett av Brofållens egna alster   för kommande soliga dagar & fester


               

Mer finns i butiken....


Kanske ger vi henne något hem..... här finns både hårda och mjuka presenter.... jag rekommenderar dom nya doftljusen..... jordgubbar mmmmmm


                 


Vi har öppet torsdag 15-19 samt lördag 10-15.


Nästa vecka har vi stängt tisdag och torsdag. Öppet lördag som vanligt. Sen är det även stängt tisdag den 5 juni. Men sen återgår vi till det normala igen.


Hjärtligt Välkomna in och hitta din mors unika present!


  Maggan

Av brofallensnyttonott - 20 maj 2012 19:26

Hej go vänner!


Ja idag har vi varit på vår resa... och vilken resa!!

Vi här ätit gott & mycket hela dagen. Vi har shoppat, luktat skrattat och kramats   ett underbart gäng blev det.


Tack så hemskt mycket för idag. Det värmer gott i hjärtat hela veckan    Lite bilder blev det....


                           


och när jag kom hem   ....


 


Nu är jag trött men väldigt harmonisk..... vilken underbar dag. Puss & kram till alla.


  Maggan

Av brofallensnyttonott - 18 maj 2012 13:14

Hej go vänner!


En härligt   ig dag i Kronoberg. Här på gården händer mycket bakom kulisserna och det tar mycket tid i anspråk .   Lite tid för annat har jag också....... som att umgås med mitt lilla troll


 


Eller att shoppa ett par nya skor!! Jag har alltid varit svag för röda skor.... man blir glad av det


 


Peacemärken har jag faktiskt alltid gillat... hade det på min jeansjacka när jag var 15 år. Idag har det en mognare betydelse och är inte bara häftigt   Jag har fått många förfrågningar på mina smycken vilket är jätteroligt och sporrar mig ..... Tack och hoppas att ni och era vänner känner samma glädje som jag gör när jag tillverkar dom. Det senaste är nu det underbara peacemärket.... den har jag verkligen fallit för


 


Det är ett långt halsband och inte alls tungt eftersom det är lackade träpärlor i den. Finns NU i butiken.


Magen knorrar så jag ska nog äta en bit innan jag återgår till vårt älskade Brofållen. I morgon lördag har vi öppet som vanligt och på söndag bär det av på Brofållen resan. Det ser jag fram emot.


Önskar er alla en riktigt go helg vad ni än ska göra. Hjärtligt Välkomna in till Brofållen !


  Maggan





Av brofallensnyttonott - 14 maj 2012 09:50

... och oj va det hänt mycket där! Nya hästar i hagarna och någon har skaffat sig får   .


Jag tror att någon är lite hungrig....


 


och en skrynklig liten mule.....


 


tillhör denna skönhet....


 


Det är en ljuvlig dag här i Kronoberg även om det blåser som bara den. Det var underbart att få en promenad så här på morgonen och nu är jag full av goa vibrationer  


Nu lite nytta innan jag öppnar butiken för dagen.


Ha det så gott idag goa vänner !  / Maggan   


Av brofallensnyttonott - 12 maj 2012 16:50

Hej där go vänner!


Nästa vecka kommer vi att hålla öppet följande dagar


Måndag  15-19

Tisdag    15-19

Onsdag  15-19

Torsdag  Stängt

Fredag    Stängt

Lördag   10-15

Söndag   Stängt


Hjärtligt Välkomna in till oss på Brofållen !


Maggan  




Av brofallensnyttonott - 11 maj 2012 04:08

Hej go vänner!


Ja det är natt eller riktigt tidig morgon.... vaknade och kunde inte somna om. Har haft en supertrevlig kväll med god mat & vin samt ett glatt gäng arbetskamrater.


Eftersom jag ändå inte kan sova så kan jag visa bilder som jag tog i butiken igår...  ni vet ju att jag inte är någon mästerfotograf men jag gör ju glada försök och det räknas väl   


Lite Nytt


                    


& Nött


         


Nu ska jag dricka lite vatten och sen krypa ner bakom mannen så får vi se om jag kan somna om.

Vet ni..... jag är så tacksam för allt livet ger mig.... just nu..... ensam i natten..............


  Kram till er alla !  / Maggan


Av brofallensnyttonott - 10 maj 2012 11:10

Hej go vänner !


Idag är det en ljummen lite halvmulen dag på Brofållen... riktigt skönt faktiskt.

Först måste jag jag säga: VI STÄNGER KL 18 IDAG..  jag ska på galej i kväll.


Fler av er har kommenterat min trädgårsskylt och eftersom jag älskar att dela med mig av andras hantverk, kommer nu Carolas härliga skyltar. Perfekt present till mors dag för den som har idé torka.


             Vad säger man..... helt underbara!!


Mer kort av goa Emma Karlsson har jag fått in och den här pryder nu mitt hem.


 


Åh så lite annat smått & gott.............


         


Hjärtligt Välkomna in idag ! Glöm inte att vi stänger 18.00 !


  Maggan

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards