Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av brofallensnyttonott - 24 augusti 2012 14:01

Hejsan!


Ja det kan man ju undra..... våren är för mig en väldigt aktiv period. Man planterar och rensar för att det ska vara fint i trädgården, alla mysiga sommarställen öppnar, grillkvällar osv osv....


Här sitter jag nu med massor av saker som ska hända framöver.... föreläsning, frissa, tandläkare,evenemang i butiken, fest, marknad....   så det kan bli....i september.


Idag skulle jag ha gjort massor av saker men en värkande axel säger ifrån så jag går mest och filosoferar .... lite pyssel har jag gjort.... mmm i butiken alltså... fast jag borde göra det inne i huset.


     

Äpplen, lavendel & ljus.... ja snart så är hösten här men än så nosar vi bara på den lite.


     

Rosor i metall,rosor i linneskåpet.... apropå linne.... du vet väl om att du kan få ditt monogram broderat på ditt eget linne. Ta med det till butiken bara, gärna med en bild på vilken stil du vill ha...


     

Polyanta heter den här serien och kommer från Rörstrand. Ett halvt dussin ljuvliga finns det.

Nysilverbesticken är underbara och det är 36 delar.


För er som bor längre bort.... MAILA..... vi kan säkert lösa det om ni gärna vill ha något.


Nu är det "godisstund" för Ernst och hans damer. Jösses så dom växer mina ulltussar!

På söndag ska dom få sitt vinterhus på plats och det känns skönt... börjar bli lite ruggigt på nätterna.


Lördag har vi öppet 10-15 och ni är Hjärtligt Välkomna in såklart!


  Ha det så gott så länge!   / Maggan 


!

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards