Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under september 2012

Av brofallensnyttonott - 28 september 2012 08:50

  Hej!!!


Ja jag känner mig lugn & rofylld i dag full av optimism inför livet.... så här.... en fredag morgon.


  Vi hade Emma Karlsson Livskrafter här igår och jag tror det är ett gäng flickor som redan idag stiger upp, med ett leénde, och börjar leva ett  mer glädjefyllt liv.


          


För min del hade gårdagen en stor betydelse.... jag inser nu att jag inte kan lägga energi på sk härmapor och andra som har ont av vad jag åstakommer.... som Emma förtydligade det : Avundsjukan är den bästa komplimangen.... någon vill ju ha det jag har    hädanefter dansar jag förbi med lett leénde och hoppas att dom också hittar sin självkänsla en dag!!


Jag lärde mig att min mans irriterande egenskaper faktiskt inte är det!!! Rakt framför näsan har jag haft den bästa att ta lärdom av.... tack Emma för den övningen!!!    Tack min älskade make för att du inte har ändrat på dig.... det är faktiskt jag som nu ska ta vara på din värdefulla  egenskap  


Jag ska bli bättre på att låta människor tala färdig....  mmm... jag har en tendens att avbryta och flika in mitt eget... det hjärtat är fullt av kommer genom munnen... sant. Men jag ska vänta på min tur och lyssna på vad min vän mittemot har att säga.... jag vet själv hur det känns i hjärtat om nån avbryter mig när jag berättar något.

Man känner sig liten och betydelselös...som om mina tankar inte har nån betydelse. Usch så hemskt.... jag ska på momangen börja tänka mig för.


Jag inser helt plötsligt att jag Duger som jag är.... för mig betyder det att om jag har en dålig dag så behöver jag inte dölja det...... ALLA kan ha en dålig dag... jag är ju samma glada Maggan med en dålig dag   Såå enkelt egentligen!


Ja som ni förstår så är den här fredagen lite mer annorlunda än förra veckans.... TACK Emma   för påfyllningen av insikt... tack ALLA för att ni delade med er och tack för en helt underbar kväll med skratt, lite tårar och en stoor portion värme.


Tack Sussie för den underbara maten och lånet av ditt café..... du är en toppentjej och jag tycker om att samarbeta med dig   


  Det luktade så gott.... och smakade helt underbart!!


Till er alla som var på Cafét...... Zooma in & Zooma ut   


Till er andra.... Brofållen har öppet på lördag 10-15. Hjärtligt Välkomna in!


                     Maggan                     



Av brofallensnyttonott - 24 september 2012 17:30

  för då kommer Emma Karlsson på Livskrafter till oss!!


Naturligtvis kommer jag att berätta om vår härliga dag för er som inte kan vara med.


Tisdag & Lördag har vi öppet som vanligt.


Kram Maggan

Av brofallensnyttonott - 19 september 2012 20:43

Hej go vänner !


Jösses vad tiden rusar iväg... nu har redan mer än halva september gått.


SilkeBorg har det hänt saker. Tre hönor och en tupp blev helt plötsligt fyra tuppar. Inte bra...  inga ägg.

Två av tupparna ska få flytta och sen ska vi försöka få tag på Silkeshönor. Oliver har blivit en stilig herre....


   Visst är han fin vår dunmjuka herre !   


Brofållens Nytt & Nött händer också mycket nu. Varor kommer och jag packar upp, möblerar om och donar.

Det är fantastiskt att se butiken växa till sig och börja formas som jag vill.... jag njuter verkligen och är innerligt tacksam för att Ni tycker om mitt smultronställe och kommer hit. Tack!   


Idag har jag fotat runt lite och hoppas ni ser nåt som passar. Välkomna in!


Ha det nu så gott tills vi hörs igen och än en gång... Tack för att ni gör detta möjligt!!


  Kram Maggis.


       

Klicka på bilderna så blir dom större   



         



             



Av brofallensnyttonott - 17 september 2012 11:13

 

Ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna....   det är lite bråttom idag.


Kram Maggan

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards