Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under maj 2013

Av brofallensnyttonott - 24 maj 2013 08:03

Hej alla godingar!


Att sitta så här på morgonen med vinden susandes i träden, solen skinandes från en klarblå himmel det är fantastiskt.

Maj börjar redan lida mot sitt slut och tiden fortsätter att rusa. Det gäller verkligen att stanna upp en stund varje dag och vara i nuet.... dofta.... andas och jorda sig själv.


Morsdag är det på söndag och på Brofållen finns mycket att välja på.   


  Lite förslag om du inte vill ha vintage..... och vi börjar med min favorit.... stannar definitivt på Brofållen


 


Jag har själv blivit med hatt   så underbart att strutta runt med det i sommar. Tänk att ge bort en hatt till mor... underbar som dekoration om inte annat.


     


  I alla mödrar bor en ängel... så är det bara


            


Ett fågelbad är alltid uppskattat   


Det finns ju så mycket annat orginellt inne i butiken. Kom in så hjälper jag dig att hitta vad som passar mor   


I helgen ska jag fota kycklingarna så ni får se hur dom vuxit samt bygga ett växthus....  ja projekt lider vi inte brist på här inte.


Ha det nu så gott tills vi hörs igen..... glöm inte stanna upp en stund varje dag och vara i nuet.


  Maggan




Av brofallensnyttonott - 12 maj 2013 20:24

Hej mina vänner !


Har nu landat i soffan efter en blixtvisit i Sthlm.

Bruce Springsteen på Friends arena...  bästa presenten! Tack min kära make.   

Bruce ser inte bara bra ut, han sjunger och bjuder på sig själv så man blir knottrig på armarna. En magisk kväll!


 


Har varit på kyrkogården och pratat lite med mina föräldrar... idag var det mammas färger i blommorna.

Så fridfullt det är på deras kyrkogård... en fin plats att sova på  kära föräldrar, saknar er.


   


Har fått visa Trosa för min make idag...   det gillades kan jag lova. Vi hittade ett underbart ställe som heter Marsipangården och drivs av familjen sen 1943. Kutterkonfekt... mumsfilibaba säger jag bara.

Det som tog andan ur mig var denna fantastiska sekelskiftesvilla... såå charmig inuti så man bara inte vill gå därifrån.

Jag rekommenderar er verkligen att åka dit   ett nytt smultronställe lovas!


     


Trosa är en underbar stad  att bara strosa i för er som inte varit där.... underbara hus, bodar restauranger mm


   


Nu ska jag bara njuta av att vara hemma igen och landa efter ett hektiskt dygn.


Ha det så gott tills vi hörs igen 1


  Maggan

Av brofallensnyttonott - 7 maj 2013 16:40

Hej goa vänner!


  Dagen har varit underbar, varm & solig. Jag njuter i fulla drag här på gården.


Kycklingarna växer i raketfart och nya fjädrar börjar komma. Dom äter,sover, bajsar och

springer omkring.... mycket passande men roligt.


Butiken är fylld med vita härliga planteringslådor, massor av små vasar i olika former för

sommarens alla blommor. Ljus i pasellfärger, även doftljusen är påfyllt.


Sommarens teer har kommit in , bara att njuta av en kopp ute nu... härligt.

Glassen är beställd.... ja snart är det sommar.


Ha nu en skön kväll vad ni än hittar på och kom gärna in under veckan.


  Kramis M


 

Av brofallensnyttonott - 1 maj 2013 18:08

Hej på er godingar!!


Det händer mycket på gården just nu. Och det roligaste är att vi fått våra första kycklingar på Silkeborg.

 Lilla blå och Lilla havre har kommit ur sina skal.   Bara såå gulliga !!


   


Det finns mycket fräscht i butiken också... bla en alldeles nygjord skänk.


Ni som känner mig vet ju att jag samlar på små vaser för jag vill ju ha blommor i alla rum.

Det har jag även tagit in till butiken så ni kan frossa ordentligt, runt 50-lappen... helt överkomligt   


 


Dom randiga ljusen är så fina... jag gillar när det är lite extra fint.... och det är dom här.


 


Nu väntar grillen på sitt och sen ska jag se till dom nya liven på Silkeborg.


Ha det gott så länge mina vänner!


  Maggis

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards