Brofållens Nytt & Nött

Alla inlägg under november 2011

Av brofallensnyttonott - 30 november 2011 21:23

  Jag är varm i hjärtat av alla goa människor som fortsätter att strömma in till butiken. Det är så roligt att ni hittar ut hit till lilla Brofållen.


Nu kommer en liten bildkavalkad, men innan det så, måste jag presentera min storsäljare    kunde väl ingen ana..

När den här flaskan kom blev jag något irriterad för det var inte den jag beställt men jag ställde fram dom ändå. En kund kom med 3 en med 2 och så höll det på...... till slut var jag tvungen att fråga en kund vad hon skulle ha i sin flaska....   -Bordsvatten svarar hon... den är mycket snyggare än soda stream flaskorna....    Jag min nöt!! det hade jag inte alls tänkt på..... nån skulle ha saft i sin och någon skulle ge bort hemmagjord glögg..... ja ni förstår ju att dom nästan gått åt. Ny laddning har jag beställt och dom finns här NÄSTA helg.... julen är räddad


 


Jag kan inte kommentera alla bilder utan dom får tala för sig själv. Men oj så trevligt vi har haft det Herr C och jag....  så jag avslutar med att säga : TACK! alla trevliga människor för den här helgen.   Maggan & Niclas


                                           

Av brofallensnyttonott - 27 november 2011 11:06

Hjärtligt Välkomna!!!      


   

Av brofallensnyttonott - 24 november 2011 10:06

Tack o lov.... som jag väntat på den här leveransen....  jag har sagt det innan och jag säger det nu... det löser sig...på något sätt.


 


Lite mer kläder att hänga upp


 


Dessa kom igår och är helt fantastiska... vilken glans & så blir man glad när man ser dom   


   


Nu ska jag gå och packa upp pallen som precis anlände....   men det blir inga fler bilder nu...


Idag är det en månad kvar till jul.... och jag börjar äntligen känna av en längtan dit... såå härligt det ska bli.

Nu får ni ha en skön helg go vänner och titta gärna in i helgen.


  Maggan


Av brofallensnyttonott - 23 november 2011 16:15

                                                Karla Tunic   

 

Vacker tunika med fina detaljer & små klädda knappar. Rymlig i storleken. Finns i lila, dimrosa och vintage grön.

Material 100% bomull

Tvättråd : 30 grader skontvätt i maskin.


                        



                                                  




                                                  


           Emma tunic   


Underbar tunika/klänning med spets över bysten. Linne eller underklänning behövs till. Rymlig storlek.

Material : 100% bomull

Tvättråd: 30 grader skontvätt i maskin. Finns endast i svart.


                                                   



                                                                                        


                                                  


    Miel leggings  


Svarta leggings i mjuk bomull med spetsapplikation. Ganska långa i benen.

Material: 100% bomull

Tvättråd: 30 grader skontvätt i masin.


                                                  




                                                  


                                                  


       



Av brofallensnyttonott - 21 november 2011 15:27

Hej govänner!!


Kan inte riktigt förstå att vi är färdiga. Står och blickar ut över butiken och är helt förundrad över vad vi hunnit med.   Jag frågar Herr C gånggång: Ser det verkligen ut som en butik??? En riktig??? Jamen... är det inte för hemtrevlig då ????? Och min käre make lägger armen om mina axlar och säger: Det har du gjort bra gumman    VI säger jag då och lutar mig mot honom.......... men det var inte sentimentala vi skulle bli eller hur   


Hänget till provrummet syddes idag på fm...... jag är ingen sömmerska kan tilläggas.... men det hänger där


 


Prickigt, randigt & rosigt kan väl ingen ha missat att jag är svag för.....


       


Nästa år kommer så mycket mer av mina egna alster..... bygget har tagit all vår tid i år.......


     


Jag tror att det kommer att bli en fin liten butik så småningom..... alla är vi ju barn i början.


 


Nu hinner jag nog inte blogga så mycket mer under veckan.....   Men ni är såå Välkomna att titta in i helgen så bjuder vi på en kopp kaffe & pratstund. Det är öppet mellan 12-17 på lördag o söndag.


 


Kram till er alla !! /   Maggan



Av brofallensnyttonott - 19 november 2011 18:19

  Lilla söta Cornelia har blivit 1 år idag.....   Grattis mormors älskling !!!


 


Första gången vi smakar på socker idag......  öhh... vaddå överreklamerat tyckte Cornelia


   


Duuu mamma.... det kan du behålla......


 


Kompisarna var på plats såklart......


   


Presenterna var måånga & fiina


   


Nu är vi alla trötta..... men tänk så fort tiden går.... bäst att ta vara på den för den går inte i repris.


Gääääsp..... gokväll allihop /  Maggan

Av brofallensnyttonott - 17 november 2011 20:59

 


Obs!!! Öppettiderna gäller tom jan. Dock ej 4:e jan då vi har stängt!!!!

Bloggen

                                    

Hej & Välkommen !

 

Ett litet rött på landet med egen butik..barn..djur och  mycket värme...... Ja ungefär så tänkte jag när jag som 17-åring satt i en tvårumslägenhet... 4 trappor upp  och sydde lamp- skärmar. Redan då flödade min kreativitet.... utan den vill jag inte leva.

 

Nu många år senare lever jag min dröm.

 

Jag har två underbara barn som stöttar mig i allt jag gör.

En äkta hälft som jag smittat med mina idéer och som jag ibland nu måste bromsa.

Ett litet rött på landet med en liten livsstilsbutik som jag brinner för.

Våra älskade små barnbarn. Vilken lycka det är att ha dom i våra liv!   

Det bästa är att trots livets alla berg & dalbanor så finns vi för varandra, i vått & torrt.

 

Därför mina vänner, lever jag i drömmen som blev sann... jag har allt jag drömt om, resten är bonus.

 

Nyheter om vad som händer i min lilla butik Brofållens Nytt & Nött presenterar jag här. 

Min förhoppning är att jag även kan förmedla lite glädje & värme till mina läsare.

 

Så.. Välkomna in till Brofållen!

 

  Maggan  

Kontaktuppgifter

          

ÖPPET TIDER

Onsd-Fred  13-18

Lördag  10-14

Mail.  brofallensnyttonott@telia.com 

Senaste inläggen

Menyer

Mina favoriter

Arkiv

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards